Agencja reklamowa – oferta

Agencja reklamowa
Agencja reklamowa

Agencje i firmy wyspecjalizowane w prowadzeniu działań o charakterze marketingowym różnią się od siebie wzajemnie pod wieloma względami. Jednym z nich jest zakres ich oferty. Można dzięki temu wyróżnić agencje świadczące pełen zakres usług z dziedziny reklamy, a także te, które specjalizują się w jednym lub kilku konkretnych obszarach. Inny podział dzieli owe firmy na te o zasięgu ogólnokrajowym lub nawet międzynarodowym oraz te o zasięgu jedynie regionalnym. Jak widać zatem, podział w każdej sytuacji dotyczy konkretnej oferty każdej z tych agencji.

Agencja reklamowa świadcząca wszechstronne usługi marketingowe, może oferować przede wszystkim kampanie reklamowe w środkach masowego przekazu, w tym przede wszystkim telewizji i radiu. Są to najdroższe rodzaje kampanii, ale jednocześnie docierają one do największej liczby odbiorców, co z punktu widzenia sensu podejmowania takich działań, jest niezwykle istotne. Nierzadko nie kończy się jedynie na reklamach w radiu czy telewizji. Aby wzmóc ich efekt, dołącza się do nich kampanie internetowe, a także z wykorzystaniem przestrzeni miejskiej, tzn. emitując bilboardy, plakaty reklamowe, rozdając ulotki, itp. Taka kompleksowa kampania oferowana jest jedynie przez największe agencje.

Każda agencja reklamowa powinna natomiast mieć w swojej ofercie kampanie z wykorzystaniem poligrafii. Pole do działania jest tutaj bardzo szerokie. Poligrafia umożliwia druk różnorodnych gadżetów reklamowych, w tym nie tylko plakatów czy bilboardów, ale również długopisów, breloczków na klucze, akcesoriów dla dzieci, itp. Tego rodzaju usługi zyskują obecnie na popularności ze względu na ich znacznie niższe koszty, aniżeli wspomniane wyżej wykorzystanie środków masowego przekazu.

Gadżety reklamowe mogą także być rozszerzone o słodycze i inne produkty spożywcze, talerze, kubki czy całe zastawy. W takich przypadkach oferta wykracza poza standardowe produkty poligraficzne. Kampania tego rodzaju skierowana jest najczęściej do firm operujących w szeroko rozumianej branży spożywczej. Nie jest to jednak regułą. Tego rodzaju kampanię również powinna mieć w swojej ofercie każda agencja reklamowa.